باران شمال – معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری -۲۲ تا ۲۸ آذرماه – به همه همکاران بهویژه برگزیدگان این هفته گفت: پژوهش محور توسعه پایدار است و هدف از این هفته، ارائه یافتههای پژوهشی، طرحها و اقدامات پژوهشگران در حوزهها و دستگاههای مختلف […]
باران شمال – معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری -۲۲ تا ۲۸ آذرماه – به همه همکاران بهویژه برگزیدگان این هفته گفت: پژوهش محور توسعه پایدار است و هدف از این هفته، ارائه یافتههای پژوهشی، طرحها و اقدامات پژوهشگران در حوزهها و دستگاههای مختلف و مراکز علمی و همچنین گرامیداشت، تبلیغ و ترویج فرهنگ و سواد پژوهشی است.
همکاران پژوهشگر مازندران در سطح ملی خوش درخشیدند
به گزارش باران شمال به قلم فرشته عالی – «علی سهرابی» گفت: معلمان و همکاران ما در آموزش و پرورش استان بهعنوان یکی از دستگاههای فرهنگی، هر ساله تولیدات پژوهشی زیادی در بخشهای مختلف انجام میدهند و امسال نیز همکاران فرهنگی ما در این زمینه خوش درخشیدند و از میان ۱۳۵اثر دریافتی در حوزه اقدامپژوهی، ۸اثر را بهعنوان آثار برتر به تهران اعلام کردیم که خوشبختانه نفر اول کشوری سرکار خانم «نساء ابراهیمتبار بورا» از بابل بود.
وی در ادامه تصریح کرد: از میان پایاننامههای ارسالی به مرکز نیز سرکار خانم «فاطمه رهبری» از قائمشهر رتبه برتر پایاننامه کارشناسی ارشد کشوری را به خود اختصاص داد و دو دانشجو معلم برگزیده کشوری نیز داشتیم به نام های «امیرمحمد مومنی کوهستانی» که دانشجو معلم و پژوهشگر برتر کشور شد و «عبدالله محمودی» نیز رتبه اول تولید محتوای کشوری را به خود اختصاص داد ضمن اینکه «حامد نیک پی» از محمود آباد نیز پژوهشگر برگزیده شایسته تقدیر کشور شناخته شدند.
سهرابی خاطرنشان کرد: در میان دستگاههای علمی و اجرایی استان نیز دو برگزیده کشوری داشتیم به نامهای «زهرا قاسمزاد» پژوهشگر برتر از شهرستان سیمرغ و «مرتضی همایوننیا» از بندپی شرقی موفق به کسب رتبه برتر شدند. معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش ضمن قدردانی از رویگرد پژوهشی همکاران تاکید کرد:
ما نیز ضمن قدردانی از این پژوهشگران برتر در این هفته تلاش میکنیم فرهنگ پژوهش را برجسته و مدارس پژوهشمحور را احیا کنیم و پژوهش را در میان معلمان، مدیران و دانشآموزان از حاشیه به متن بیاوریم چون امروزه دنیا به سمت نو به نو شدن و تغییر و حرکت به سمت جامعه داناییمحور است و اگر ما میخواهیم از این فرصت استفاده کنیم و از قافله علمی دنیا عقب نمانیم، باید در مدارس، فرهنگ پژوهش را گسترش بدهیم.
سهرابی با اشاره به اینکه استان مازندران یکی از استانهای برتر در کسب رتبه بود ادامه داد: روش تدریس معلمان ما باید پژوهشمحور باشد و دانشآموزان ما باید تفکر انتقادی و کشف مسأله را بیاموزند و مدیران ما نیز باید بتوانند مسائل و مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت را شناسایی و با مدلهای پژوهشی برای رفع آن راهکار ارائه کنند.
دیدگاهتان را بنویسید