دوشنبه / ۹ تیر / ۱۴۰۴ Monday / 30 June / 2025
×

باران شمال – گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش غرب مازندران با حضور معاون آموزش متوسطه و معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل به میزبانی شهرستان نوشهر برگزار شد.     به گزارش باران شمال به قلم فرشته عالی – در ابتدای جلسه امینی نیا مدیر آموزش و پرورش رامسر و دبیر جلسه گزارش مختصری از […]

بیم و امیدهای انتقال محیط یادگیری از مدرسه تا به خانه

باران شمال – گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش غرب مازندران با حضور معاون آموزش متوسطه و معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل به میزبانی شهرستان نوشهر برگزار شد.

 
 

بیم و امیدهای انتقال محیط یادگیری از مدرسه تا به خانه

به گزارش باران شمال به قلم فرشته عالی – در ابتدای جلسه امینی نیا مدیر آموزش و پرورش رامسر و دبیر جلسه گزارش مختصری از فعالیت آموزش و پرورش مناطق غرب استان بیان کرده و در خصوص چالش‌ها و مشکلات حوزه آموزش و کلاس‌های مجازی، جایگاه معلمان، نقش پژوهش‌سراها و آزمایشگاهها به ارائه توضیحات پرداخت.

سپس درویش مدیر آموزش و پرورش نوشهر ضمن تبریک هفته سوادآموزی از مشارکت خیرین در امر ساخت درمانگاه تخصصی فرهنگیان شهرستان نوشهر خبر داد و گفت: آموزش و پرورش شهرستان در حال رایزنی برای مجوز و ساخت درمانگاه تخصصی فرهنگیان و ساخت هنرستان با مشارکت نیروی دریایی امام خمینی (ره) نوشهر در رشته تعمیر موتور دیزل دریایی و تجهیز دبستان ابتدایی صفا کهنه‌سرا به کارگاه تخصصی خیاطی و فناوری است.

در ادامه معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران ضمن تبریک هفته شورا و سوادآموزی گفت: آموزش و پرورش در برابر این ویروس توانست خوب ایستادگی کند و از ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد. انواع آموزش‌های مجازی از جمله سامانه جامع محتوای الکترونیکی مدارس مازندران و پیام رسان شاد طراحی و راه اندازی شد. سامانه مازند محتوا یکی از دستاوردهای بزرگ آموزش و پرورش مازندران است که جای بسی افتخار دارد.

علی دهقان با اشاره به بیم و امیدهای انتقال محیط آموزش از مدرسه به خانه افزود: با ورود ویروس کرونا در آموزش مجازی یادگیری و یاددهی تحت تاثیر شرایط جدیدی قرار گرفته و خانه و خانواده تبدیل به محیط آموزشی شده که نظارت ما را در فرایند آموزش سخت می‌کند. برای مثال بحث سنجش یادگیری و امتحانات مجازی مشکلی است که باید فکری جدی برای آن صورت گیرد.

وی با اشاره به ضرورت اتخاذ رویکرد دقیق در این امر، خاطر نشان کرد: انتظار ما این است که از همه امکانات استفاده و به طور روزانه فرایند آموزش مستقیما نظارت شود و کلاس‌های درس به صورت مجازی ارزیابی و مورد بازدید قرار گیرد تا دانش‌آموزی بازمانده از تحصیل نداشته باشیم. بازمانده از تحصیل یعنی خطری بالقوه که متعاقبا می‌تواند به رهاشدن کامل دانش‌آموز و ایجاد آسیب‌های اجتماعی منجر شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت توانمند سازی نیروهای پیش دبستانی گفت: ۱۵ درصد دانش‌آموزان در شبکه شاد استان مازندران احراز هویت نشده‌اند و از آنجا که تنها بستر رسمی آموزش شبکه شاد است باید هر چه سریعتر نسبت به شناسایی و احراز هویت این دانش‌آموزان در شبکه شاد اقدامات مقتضی صورت گیرد.

بهروز منصورکیائی یادآور شد: پوشش تحصیلی دانش آموزان از نکات بسیار مهم بوده که اگر دانش آموزی در بستر شاد حضور نداشته باشد از نظر ما بازمانده از تحصیل شناخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *