باران شمال – معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در بازدید از هنرستان فنی شهید چمران و دبیرستان شهید عباس زاده، ضمن برشمردن برنامههای جاری این معاونت در حوزههای مختلف آموزشی به اهمیت کیفیت در آموزش پرداخت و اظهار کرد: کیفیت در برنامههای پدیدآورنده آموزش سیاست محوری این معاونت است و بدون آن اقدامات […]
باران شمال – معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در بازدید از هنرستان فنی شهید چمران و دبیرستان شهید عباس زاده، ضمن برشمردن برنامههای جاری این معاونت در حوزههای مختلف آموزشی به اهمیت کیفیت در آموزش پرداخت و اظهار کرد: کیفیت در برنامههای پدیدآورنده آموزش سیاست محوری این معاونت است و بدون آن اقدامات در حوزه آموزش و پرورش بی نتیجه و یا کم اثر خواهد بود.
کیفیت در برنامههای جدید و آینده آموزش متوسطه، سیاست محوری این معاونت است
به گزارش باران شمال به قلم فرشته عالی – «علی دهقان» انتظام فکری و انسجام برنامههای این معاونت را ارزشمند دانست و گفت: راهبری آموزش متوسطه براساس برنامههای تعریف شده و منطبق با استانداردهای مورد انتظار از این معاونت باید با رویکردهای کیفی عجین شده و فرصتهای جدید برای آموزش متوسطه در راستای مأموریتهای این معاونت فراهم آورد.
وی آینده نگری این معاونت در خصوص اقتضائات اجرایی برنامهها را جهت گیری مثبت خواند و افزود: کیفیت، راهبرد محوری این معاونت در سالهای آتی خواهد بود که باید در همه برنامهها جهت گیریهای آموزشی و تربیتی معاونتها و در راهبری مدارس تبلور پیدا کند.
دهقان بهبود روشهای یاددهی و یادگیری را راهبرد دیگر معاونت متوسطه بیان کرد و گفت: تاکید بر سیاست محوری و کیفیت بخشی در جریان آموزشی و تربیتی مدارس باید جزو دغدغههای مدیران سطوح مختلف در استان باشد و بهبود روشهای یاددهی و یادگیری در کانون توجه معاونین آموزشی و مدارس استان قرار گیرد.
هماندیشی و همافزایی جهت نظارت حداکثری
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش مازندران همچنین در راستای تحقق نظارت حداکثری بر عملکرد ادارات و مدارس تابعه، بههمراه روسای ادارات آموزش متوسطه اول و دوم و اداره فنی حرفهای کاردانش برای بازدید از مدارس، عازم شهرستانهای گلوگاه و بهشهر شد.
دهقان ضمن بازدید و بررسی عملکرد مدارس در جمع عوامل اجرایی با اشاره به عملکرد بسیار مطلوب اکثر مدیران و معلمان افزود: ذات معلم با دلسوزی و سختکوشی همراه است و به حول و قوه الهی توانستیم با نزدیکتر کردن حلقه و ارتباط خانواده که در حال حاضر صاحب اصلی تعلیم و تربیت است چالشها و مشکلات را به حداقل برسانیم.
وی از مدیران مدارس خواست تا با ایجاد ارتباط حداکثری با اولیا دانش آموزان و تقویت آموزش خانواده، اجازه ندهند تا دانشآموزی از چتر تعلیم و تربیت خارج بماند که خسران و آسیب ترک تحصیل و یادگیری از دست رفته بسیار سنگین است. رصد مستمر فرایند یاددهی- یادگیری، ارائه بازخورد مناسب از عملکرد دانش آموزان به خانوادهها، استفاده از ابزارها و رسانههای نوین تدریس و باز تعریف طرح و برنامهها در زیست بوم جدید میتوان به آموزش پایدار رسید و دغدغهها را تا حد امکان کاست.
دیدگاهتان را بنویسید