باران شمال – معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد و گفت: راهبران آموزشی – تربیتی بازوان توانمند آموزش در مناطق روستایی – عشایری هستند. به گزارش باران شمال به قلم فرشته عالی – «بهروز منصورکیایی» با اشاره به هدف اصلی به کارگیری راهبران آموزشی، تصریح کرد: بکارگیری راهبران به منظور تحقق عدالت […]
باران شمال – معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد و گفت: راهبران آموزشی – تربیتی بازوان توانمند آموزش در مناطق روستایی – عشایری هستند.
راهبران بازوان توانمند آموزش در مناطق روستایی و عشایری
به گزارش باران شمال به قلم فرشته عالی – «بهروز منصورکیایی» با اشاره به هدف اصلی به کارگیری راهبران آموزشی، تصریح کرد: بکارگیری راهبران به منظور تحقق عدالت آموزشی و اجرایی کردن بند ۳ آیین نامه چگونگی تشکیل و اداره کلاسهای چندپایه هر ساله در سطح مناطق و نواحی استان اجرایی میشود و با توجه به وظایف خطیر راهبران در امر یاری رسانی و آموزش معلمان کلاس های روستایی و عشایری بالاخص کلاس های چندپایه، توجه در خصوص جذب و بکارگیری آنان بیش از پیش حائز اهمیت است.
این مقام مسئول با اشاره به این موضوع که راهبران آموزشی- تربیتی از ارکان اصلی فرآیند یاد دهی – یادگیری هستند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت ها ی آنها در امر تعلیم و تربیت استفاده بهینه شود. تحول در آموزش و پرورش نوین نیازمند حضور فعال با برنامه و منظم راهبران آموزشی است لذا بکارگیری راهبران توانمند،مومن، بروز،خلاق ،متعهد و علاقه مند کمک شایانی به پیشبرد اهداف آموزش و پرورش خواهد کرد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به احیای پست راهبران آموزشی، افزود: ارتقا کیفیت امور آموزشی در مدارس، پیگیری و نظارت امور آموزش دانش آموزان ، ارتقا سطح مهارت های حرفه ای معلمان ، تبادل تجربیات آموزشی و پرورشی ، جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان با ارائه خدمات مشاوره ای و راهبری آموزشی و کاهش فاصله سطح علمی دانش آموزان از از اهداف احیای پست راهبران آموزشی و تربیتی هستند.
منصور کیایی در پایان خاطر نشان کرد: امید است با استفاده از دانش روز و ایجاد مهارت های پایدار در فنون آموزش ، توسط راهبران آموزشی نسبت به گذشته اقدامات موثرتری انجام شود همچنین در شرایط و زیست بوم جدید، نقش راهبران بیش از پیش حساس تر است.
دیدگاهتان را بنویسید