دوشنبه / ۹ تیر / ۱۴۰۴ Monday / 30 June / 2025
×

باران شمال – معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به شرایط حساس آموزش مجازی گفت: نظارت بر مدارس و نحوه آموزش به طور جدی پیگیری و رصد می‌شود‌. به گزارش باران شمال به قلم فرشته عالی –  “علی دهقان” در مصاحبه ای پیرامون نظارت بر آموزش مدارس عنوان داشت: نظارت بر واحدهای […]

نظارت بر واحدهای آموزشی به صورت جدی پیگیری می‌شود
باران شمال – معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به شرایط حساس آموزش مجازی گفت: نظارت بر مدارس و نحوه آموزش به طور جدی پیگیری و رصد می‌شود‌.
نظارت بر واحدهای آموزشی به صورت جدی پیگیری می‌شود

نظارت بر واحدهای آموزشی به صورت جدی پیگیری می‌شود

به گزارش باران شمال به قلم فرشته عالی –  “علی دهقان” در مصاحبه ای پیرامون نظارت بر آموزش مدارس عنوان داشت: نظارت بر واحدهای آموزشی به صورت جدی در حال انجام است و تا مدتی قبل که شرایط و وضعیت استان از لحاظ ‌شیوع بیماری کرونا، مطلوب‌تر بود، بازدیدهای حضوری از ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مدارس آن صورت می گرفت ولی اکنون با حاد شدن شرایط و قرار گرفتن در وضعیت قرمز کرونایی،نظارت ازطریق فضای مجازی و برگزاری جلسات آنلاین صورت می گیرد.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات آنلاین و ارتباط با ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مدیران برخی از مدارس در این شهرستان ها به صورت جدی در حال انجام است که در این جلسات، عملکرد آموزشی این مدارس مورد  بررسی قرار گرفته و در صورت اشکال در میزان عملکرد یک واحد آموزشی و نیاز به راهنمایی و مشاوره،اداره کل آموزش و پرورش اقدامات اساسی در جهت رفع این اشکالات انجام خواهد داد.

علی دهقان خاطر نشان کرد: طبق بخشنامه ای از سوی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران مبنی بر این که هر ۵ شهرستان تحت نظارت یکی از معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان قرار گیرد، صادر شده که ایشان شخصا به تمام امور و مسائل مدارس شهرستانهای تحت نظر خود بپردازد ضمنا در ادارات آموزش و پرورش هر شهرستان نیز این تقسیم بندی انجام شده و هر یک از معاونین این ادارات، تعدادی از مدارس و مناطق را به صورت ویژه و دقیق رصد می کنند و مشکلات و کاستی ها و یا عملکرد ضعیف هر یک از عوامل آموزشی را به اداره کل گزارش می دهند.

این مقام مسئول در پایان به لزوم و اهمیت نظارت بر عملکرد کادر آموزش اشاره کرد و گفت: دانش آموزان در کلیه شهرها و روستاها ومناطق استان باید به یک میزان از کیفیت آموزشی بهره مند شوند بنابراین در وهله اول، عوامل و کادر آموزشی هر مدرسه و سپس اداره آموزش و پرورش هر شهرستان و به دنبال آن اداره کل آموزش و پرورش استان موظفند تمامی امورات و عملکرد آموزشی معلم و دانش آموز خود را به طور خاص و دقیق مورد ارزیابی قرار داده و کلیه کاستی ها و ضعفهای آموزشی و یا مشکلات آن ها را گزارش داده تا در صدد رفع ضعف و‌مشکلات موجود قدم برداشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *