دوشنبه / ۹ تیر / ۱۴۰۴ Monday / 30 June / 2025
×

باران شمال – علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در نشست مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی استان گفت: ۷۰۹ دانش آموز در ۹ مدرسه علوم و معارف اسلامی مازندران تحصیل می کنند. وی در نشست مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی استان که صبح امروز با حضور «دهقان» معاون آموزش متوسطه اداره […]

۷۰۹ دانش آموز در۹ مدرسه علوم و معارف اسلامی استان تحصیل می کنند

باران شمال – علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در نشست مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی استان گفت: ۷۰۹ دانش آموز در ۹ مدرسه علوم و معارف اسلامی مازندران تحصیل می کنند. وی در نشست مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی استان که صبح امروز با حضور «دهقان» معاون آموزش متوسطه اداره کل و تعدادی از مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی استان برگزارشد، با اشاره به تحصیل ۷۰۹دانش آموز در ۹ مدرسه علوم و معارف اسلامی استان گفت: وجود مدارس علوم و معارف اسلامی، ظرفیتی بزرگ برای تربیت نسل جوان در سایه اندیشه دینی است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران: ۷۰۹ دانش آموز در9 مدرسه علوم و معارف اسلامی استان تحصیل می کنند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران: ۷۰۹ دانش آموز در۹ مدرسه علوم و معارف اسلامی استان تحصیل می کنند

باران شمال / فرشته عالی – وی با اشاره به لزوم گفتمان سازی برای توسعه این مدارس تاکید کرد: باید با ایجاد مکانیسمی برای گفتمان سازی، تغییر نگرشی موثر در سطح جامعه نسبت به مدارس علوم و معارف اسلامی ایجاد کنیم. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و حساس‌ترین موضوعات در مورد این مدارس عدم آگاهی خانواده‌ها نسبت به وجود چنین مدارسی در سطح استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه این مدارس از سال ۸۱درسطح کشور تاسیس شده‌اند، اذعان داشت: مدارس علوم و معارف اسلامی به لحاظ کمی و کیفی دچار چالش‌هایی هستند و باید در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توجه بیشتری به این مدارس شود چراکه دو برنامه ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش به این مدارس مربوط می‌شود و بر توسعه کمی و کیفی مدارس و مجتمع‌های علوم و معارف اسلامی بر حسب شرایط و مقتضیات، و برنامه ریزی و ایجاد تسهیلات برای جذب استعدادهای برتر تاکید دارد.

سعدی پور با اشاره به مأموریت مدارس علوم و معارف اسلامی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و تربیت نیروهای شاخص در سایه اندیشه دینی از ماموریت‌های مهم این مدارس است. از این‌رو باید در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان توجه ویژه‌تری به این مدارس داشته باشیم. در همین راستا باید برای توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی برنامه ریزی مناسب تری صورت پذیرد.

وی برگزاری تورهای آموزشی با حضور دانش‌آموزان پایه نهم در مدارس علوم و معارف اسلامی را از جمله راهکارهای مناسب برای آگاه‌سازی دانش‌آموزان متوسطه اول برشمرده و افزود: معرفی رشته توسط فارغ‌التحصیلان این مدارس در هفته مشاغل با حضور در مدارس متوسطه اول، تهیه کلیپ‌های مناسب برای معرفی این مدارس و گفتمان‌سازی برای تبیین و تشریح عقایدی که برای ما بسیار ارزشمند است و همچنین ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان و اولیا می تواند کمک بزرگی برای تغییر نگاه و نگرش جامعه نسبت به این گونه مدارس باشد

این مقام مسئول، نقد مشفقانه و دلسوزانه را برای پویایی یک سازمان امری ضروری دانسته و خاطرنشان کرد: این مدارس در بحث امکانات و تجهیزات، هدایت تحصیلی و به‌ویژه در زمینه تامین نیروی انسانی دچار چالش‌های فراوانی هستند. باید به دنبال شناسایی نیروهای کیفی در شهرستان‌ها برای کادرسازی این مدارس باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *