دوشنبه / ۹ تیر / ۱۴۰۴ Monday / 30 June / 2025
×

باران شمال – مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جلسه هم‌اندیشان جوان، اثرگذاری در کیفیت بخشی به دستگاه تعلیم و تربیت توسط جوانان نخبه در آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد. علیرضا سعدی‌پور در جلسه هم‌اندیشان جوان آموزش و پرورش با اشاره به جوانانی که در عرصه تعلیم و تربیت اثرات بسیار ارزنده […]

جوانان می‌توانند در کیفیت بخشی تعلیم و تربیت اثرگذار باشند

باران شمال – مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جلسه هم‌اندیشان جوان، اثرگذاری در کیفیت بخشی به دستگاه تعلیم و تربیت توسط جوانان نخبه در آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد. علیرضا سعدی‌پور در جلسه هم‌اندیشان جوان آموزش و پرورش با اشاره به جوانانی که در عرصه تعلیم و تربیت اثرات بسیار ارزنده ای را برای ارتقای تعلیم و تربیت و کیفیت بخشی به آموزش و پرورش در تلاش هستند، گفت: جوانان می توانند با استفاده از ایده های ناب و خلاقیت خود اتفاقات خوبی را در آموزش و پرورش رقم بزنند.

باران شمال / فرشته عالی – این مقام مسئول با اشاره به اهمیت استفاده از جوانان و مشورت گرفتن از نیروهای توانمند و نخبه، تاکید کرد: هیچ کس نمی‌تواند کارهای بزرگ و چه بسا کوچک را بدون مشورت انجام دهد چرا خرد جمعی همواره از تفکر یک نفر قوی تر است و جوانان می توانند با ارائه نظریه‌های جدید و راهکارهای تازه، مسیر تازه ای را در آموزش و پرورش ایجاد کنند.

وی با اشاره به ایده های عملی و تئوری، افزود: از مشاوران جوان انتظار میرود تا با ارائه نظریه و ایده های عملی خود سعی در ایجاد تغییرات باشند در غیر این صورت ارئه صرف ایده های نظری نمی‌تواند نتییجه بخش بوده و در امر تسهیل گری مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به این که آموزش و پرورش کاری جمعی است، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت همه افراد به خصوص افراد صاحب نظر و متخصص، برای پیشبرد اهداف این دستگاه مورد نیاز است و همچنین با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در بیانییه گام دوم انقلاب، استفاده از ظرفیت جوانان و دخیل کردن آنها در فعالیت های آموزشی استفاده کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به سخنی از امام علی(ع) در باب استفاده از ظرفت جوانان، خاطرنشان کرد: جوانان در دید ائمه اطهار نیز همواره مورد توجه و اعتماد بودند چرا که جوانان دارای ویژگی هایی چون: نگاه نو، تحول نو و ابتکار عمل هستند. و همانند یک معلم میتوانند نقش تسهیل گری را ایفا کنند.

مدیرکل در پایان با تاکید بر تقویت اخلاق مداری و اخلاق محوری، گفت: با تقویت این خصیصه ها در خود می توانیم خود را از پوچ گرایی و کارهای بیهوده به دور نگه داریم، همچنین مشاوران باید در همه زمینه ها اعم از آموزشی، پرورشی، معیشتی و سایر حوزه های مختلف به تولید ایده های نو بپردازند و سعی در اجرایی کردن آنها باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *