باران شمال – علیرضا سعدیپور، صبح امروز در جلسه کمیته علمی- اجرایی طرح نماد که با حضور شعبانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران و نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، اورژانس اجتماعی، کمیته امداد، بهزیستی و دادگستری برگزار شد، تعلیم و تربیت صحیح را مهمترین بحث در آموزش و پرورش دانسته […]
باران شمال – علیرضا سعدیپور، صبح امروز در جلسه کمیته علمی- اجرایی طرح نماد که با حضور شعبانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران و نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، اورژانس اجتماعی، کمیته امداد، بهزیستی و دادگستری برگزار شد، تعلیم و تربیت صحیح را مهمترین بحث در آموزش و پرورش دانسته و گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به دنبال تربیت دانشآموز چند ساحتی است.اگر بتوانیم تمام ساحتهای شش گانه سند تحول را در دانشآموزان متجلی کنیم، آنوقت میتوانیم از نگرانیهای موجود در بحث آسیبهای اجتماعی بکاهیم.
برای پیشگیری ازآسیبهای فضای مجازی در زیستبوم جدید برنامهریزی جدی صورت پذیرد
باران شمال به قلم فرشته عالی – وی با اشاره به وجود آسیبهای زیاد در جامعه دانشآموزان کشور تأکید کرد: باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت حداکثری دستگاههای اجرایی که با آموزش و پرورش اهداف مشترکی دارند، در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.احصای آسیبها هم نیروی انسانی زیادی میطلبد و هم به زمان زیادی نیاز دارد.بدون کمک فراسازمانی نمیتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.
مدیرکل آموزش وپرورش مازندران تصریح کرد: امروز کار تربیت سختتر شده است.چراکه آسیب اجتماعی جدیدی به نام فضای مجازی در حال آسیب زدن به دانشآموزان است.باید در این رابطه هزینههای زیادی انجام دهیم.کاری سخت، ظریف و پیچیده داریم تا با طراحی برنامههای جدید از جمله اجرای صحیح طرح نماد بتوانیم آینده مملکت را نجات دهیم.
سعدیپور با اشاره به اینکه پایش مناسب منجر به تصمیمگیری و تصمیمسازی درست میشود خاطرنشان کرد: با استخراج نتایج و داشتن نظام ارزیابی و پایش، باید ببینیم آیا در رسیدن به اهدافمان موفق بودهایم و آیا نیاز داریم که در برنامههایمان تجدید نظر کنیم؟ با این پایشها باید نقائص موجود را رفع کنیم و در مسیر دستیابی به اهداف مورد نظر، سرعت و شتاب بیشتری داشته باشیم.
دیدگاهتان را بنویسید