دوشنبه / ۹ تیر / ۱۴۰۴ Monday / 30 June / 2025
×

باران شمال – رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش مازندران از ایجاد سه قطب پژوهشی در سطح شهرستانهای استان خبر داد.ایمان اوانی در افتتاحیه بیست و چهارمین بر نامه معلم پژوهنده استان مازندران که صبح امروز در قائمشهر برگزار شده از ایجاد سه قطب پژوهشی در استان خبر داده و گفت: شهرستانهای قائمشهر، […]

ایجاد سه قطب پژوهشی در استان مازندران

باران شمالرئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش مازندران از ایجاد سه قطب پژوهشی در سطح شهرستانهای استان خبر داد.ایمان اوانی در افتتاحیه بیست و چهارمین بر نامه معلم پژوهنده استان مازندران که صبح امروز در قائمشهر برگزار شده از ایجاد سه قطب پژوهشی در استان خبر داده و گفت: شهرستانهای قائمشهر، آمل  و بابل به ترتیب به عنوان قطب های «اقدام پژوهی»، «توانمندسازی» و « مدارس پژوهش محور» در استان انتخاب شدند که برنامه معلم پژوهنده امسال را در مازندران پیگیری می کنند.

 

ایجاد سه قطب پژوهشی در استان مازندران

 

باران شمال به قلم فرشته عالیوی با اشاره به شعار پژوهشی امسال  اموزش و پرورش مازندران با عنوان «هرمدرسه یک پژوهشگاه، هر معلم یک پژوهنده و هر دانش‌آموز یک پرسشگر» افزود: منظور ما از معلمان پژوهشگر تمام معلمان است و ممکن است عده ای پژوهشگران بهتری باشند اما همه معلمان باید با اصول اولیه پژوهش آشنایی داشته باشند.

رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد: وظیفه تاریخی ما حفظ کردن امر پژوهش در این سازمان است تا آموزش و پرورش پویایی خود را از دست ندهد.خوشبختانه در حال حاضر اقدام پژوهی به شکل یک فرهنگ درآمده و بسیاری از معلمان ما توانستند مسئله‌شهای کلاس خود را حل کنند.

اوانی ادامه داد: در اجرای برنامه معلم پژوهنده به دنبال برگزاری یک جشنواره صرف و تربیت تعدادی معلم پژوهشگر نیستیم بلکه قصد داریم تا مهارتهای پایه پژوهش را به معلمان و دانش‌آموزان بیاموزیم.تولید محتوا کنیم و ساختار، فضا، چیدمان کلاسها و روشهای یاددهی و یادگیری را در راستای فعالیتهای پژوهشی انسجام دهیم.

وی با اشاره به تعداد زیادی از پژوهش‌های استفاده نشده در آموزش و پرورش اذعان داشت: متأسفانه کاربست پژوهش‌های انجام شده در آموزش و پرورش به صورت تمام و کمال انجام نشده و لازمه این کار، استفاده بهینه واحدهای مختلف آموزش و پرورش از پژوهش‌های انجام شده و کاربست درست آن است.در آن صورت می‌توانیم به آینده‌، امیدوارانه نگاه کنیم.

این مقام مسئول گفت: پژوهش در حال حاضر به صورت گلخانه‌ای حمایت می شود در صورتی که باید به بحثی عمومی تبدیل شده و گسترش یابد.باید پژوهش را به بطن کلاسها و مدارس وارد کنیم.

اوانی در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد یک شبکه حرفه‌ای تعاملات پژوهشی در استان و تأسیس کلینیک‌های پژوهشی در شهرستان‌ها از برنامه‌های آینده ما و در دست اجراست تا بتوانیم گفتگوها و تعاملات حرفه‌ای را درسیستم گسترش دهیم.

در پایان این جلسه نشست تخصصی و هم اندیشی داوران استانی جشنواره اقدام پژوهی جهت ایجاد هماهنگی‌های بیشتر برای کم شدن خطای انحراف در داوری‌ها برگزار شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *