باران شمال –مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در در اولین نشست قطبی کمیسیونهای تخصصی مجلس دانشآموزی قطب ۴ کشور بر استفاده از ظرفیت مجلس دانشآموزی تأکید کرد.علیرضا سعدی پور در اولین نشست قطبی کمیسیون های تخصصی مجلس دانشآموزی در قطب ۴ که با حضور احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش […]
باران شمال –مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در در اولین نشست قطبی کمیسیونهای تخصصی مجلس دانشآموزی قطب ۴ کشور بر استفاده از ظرفیت مجلس دانشآموزی تأکید کرد.علیرضا سعدی پور در اولین نشست قطبی کمیسیون های تخصصی مجلس دانشآموزی در قطب ۴ که با حضور احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل و روسای سازمان دانشآموزی استان های مازندران، گلستان، سمنان، خراسان های شمالی، رضوی ، جنوبی و استان سیستان و بلوچستان به صورت مجازی و ویدئوکنفرانسی برگزار شد
لزوم استفاده از ظرفیت مجلس دانشآموزی در تصمیمسازیهای آموزش و پرورش
باران شمال به قلم فرشته عالی – یکی از کارکردهای مهم مجلس دانشآموزی را کوشش نمایندگان مجلس دانشآموزی برای طرح مسئله و حل مشکلات آموزش و پرورش در حوزه های مختلف خوانده و افزود: کمیسیون علمی و آموزشی مجلس دانشآموزی با رصد علمی و اشراف اطلاعاتی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش، به نحو احسن موارد و مسائل را بررسی و راهکارهای خوبی نیز ارائه نموده اند.
وی گفت: آنچه که در آموزش و پرورش مهم است گذار از حافظه محوری به سمت مهارت محوری، خلاقیت محوری و آموزش مهارتهای زندگی است و به استاناد سند تحول بنیادین و ساحتهای شش گانه برای تعلیم و تربیت موفق نیاز به آموزش و پرورش قابلیت محور داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به لزوم تغییر نگرش ها به مقوله تعلیم و تربیت اظهار کرد: برای داشتن آموزش و پرورش پویا، فعال، خلاق و شاداب نیازمندیم تا نگاه و نگرشمان را نسبت به آموزش و پرورش تغییر دهیم.
سعدی پور بیان کرد: در برنامه ششم توسعه ابلاغی از مجلس شورای اسلامی، موظف هستیم تا دانشآموزان را به سمت آموزشهای مهارت محور و تحصیل در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش سوق دهیم.
وی با تأکید بر ایجاد هنرستان ها و رشته های تولید محور در آموزش و پرورش افزود: برای تربیت نیروهای ماهر برای حضور در بازار کار واقعی، نیاز به برنامه ریزی جدید در ساختار آموزشی داریم.
این مقام مسئول به لزوم ایجاد عدالت آموزشی و ایجاد فرصت های برابر برای دختران و پسران و توجه به مناطق محروم اشاره کرده خاطرنشان کرد: در بحث ایجاد عدالت دیجیتال نیز در حال عبور از جامعه حافظه محور به سمت جامعه دانایی محور هستیم و باید ابزراهای آن را فراهم کنیم.برای این منظور استفاده از ظرفیت کمیسیون های مجلس دانشآموزی بسیار تأثیرگذار و مثمر ثمر خواهد بود.
وی در پایان با اشاره به آموزش های تلفیقی حضوری و مجازی در سال تحصیلی پیش رو اذعان داشت: آموزش و پرورش به دنبال تربیت اسنامهای شایسته، دلسوز، متفکر، اخلاق مدار ، مطالبه گر و پرسشگر در تراز جمهوری اسلامی است که تنها راه توسعه کشور می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید