باران شمال –آموزش و پرورش مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی کشور است. وزیر آموزش و پرورش، وزیر بزرگترین وزارتخانه دولت است. هیچ دستگاهی بزرگتر از آموزش و پرورش درجمهوری اسلامی ایران نیست. دولت سیزدهم کار بسیار سختی در انتخاب وزیر آموزش و پرورش که مهمترین رکن سیاستگذاری و جایگاهی بسیار مهم […]
باران شمال –آموزش و پرورش مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی کشور است. وزیر آموزش و پرورش، وزیر بزرگترین وزارتخانه دولت است. هیچ دستگاهی بزرگتر از آموزش و پرورش درجمهوری اسلامی ایران نیست. دولت سیزدهم کار بسیار سختی در انتخاب وزیر آموزش و پرورش که مهمترین رکن سیاستگذاری و جایگاهی بسیار مهم در تعلیم و تربیت نیروی انسانی جامعه می باشد، را دارد.
وزیری از جنس آموزش و پرورش ؛عبدالوحید فیاضی؛ آگاه به زیر و بم آموزش و پرورش
باران شمال به قلم فرشته عالی – این وزارتخانه نیاز به وزیری دارد ازجنس دولت با رویکرد سیاسی آن و از جنس آموزشی و پرورشی که قدرت تغییر و تحول را داشته باشد، چون حال آموزش و پرورش خوب نیست. شنیده ها حاکی از آن است که عبدالوحید فیاضی از گزینههای پیشنهادی صدارت وزارت مهم و زیر ساختی کشور، وزارت آموزش و پرورش است. فیاضی فردی ست که با تفکر استراتژیک و سیستمی، نگاهی تحول گرا در آموزش و پرورش دارد و با توان مدیریتی و قدرت تعامل بالای خود، با بسیج کردن منابع انسانی، به چالشهای مزمن نظام آموزش و پرورش همانند مسائل مالی و منابع انسانی، مسیر رفع چالش های آموزش و پرورش را طی خواهد کرد.
وی با رویکرد و تجربیات خود در حوزه اجتماعی و فرهنگی، روابط گسترده و پویایی با نیروهای مدیریتی برقرار خواهد نمود و با بکارگیری از کارشناسان و مدیران مجرب، زمینه را برای تحول نظام آموزش و پرورش وگام دوم انقلاب فراهم می آورد. مهمترین خواسته فرهنگیان انتخاب وزیری شایسته برای این وزارتخانه ازجنس خودشان است. وزیری آگاه به چالش ها و معضلات این دستگاه مهم کشوری است.
عبدالوحید فیاضی از مسئولیت های سابق او می توان به؛ نماینده نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به مدت سه سال، مشاور وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران، معاون اداری مالی دانشگاه مذاهب اسلامی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری، رئیس کمیته توسعه واحدهای خارجی دانشگاه مذاهب اسلامی، عضو شورای عالی آموزش و پرورش، عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی، عضو فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی، عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، نماینده ناظر مجلس شورای اسلامی، نماینده وزارت آموزش و پرورش در شورای عالی عتف و کمیته های فرعی، نائب رئیس گروه دولتی پارلمانی ایران و فرانسه، اتریش و پرتغال در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل اجتماعی وانتخابات استانداری مازندران اشاره کرد.
وی شناخت کامل از فضای آموزش و پرورش دارد وازمعضلات و مشکلات آموزش و پرورش آگاه و باخبر است. خودش عامل به قوانین بوده و نظم و انضباط در رفتار و کردارش نمایان می باشد. با اخلاق مداری و وجدان کاری که دارد قطعا مسئولیت پذیر خواهد بود. آموزش و پرورش با کمبودها و مشکلات بسیاری روبروست و نیاز به دانش مدیریتی و کار جهادی دارد. به همین دلیل یک وزیر فعال، جهادی و با برنامه مورد نیاز آموزش و پرورش است. فیاضی با روحیه انقلابی، جهادی، قاطع، با برنامه و توانمندی که خواهد داشت، همه دستگاهها را پای کار آموزش و پرورش می آورد.
فیاضی شخصی ست که در تمام امور در آموزش و پرورش تجربه و تخصص دارد و ازمطالبات معلمان و نیازهای دانشآموزان اطلاع کامل داشته و در رفع آنان گام های موثری با برنامه های مهم برخواهد داشت. وی در کارهایش ارزش محور بوده و اعتقاد به شایستهسالاری و بهرهگیری از نیروهای مجرب و متخصص دارد تا عدالت آموزشی مورد تأکید آموزش و پرورش را برقرارنماید. اینکه فریادها و گله مندی بابایی کارنامی نماینده ساری ومیاندورود در مجلس چقدر تاثیرگزارخواهد بود، این تاثیرگذاری در گرو هم افزایی و همدلی نمایندگان است. نباید تفکرات منطقه ای و سلیقه ای باعث شود تا سهمی از کابینه و سکان های مهم کشور را نداشته باشیم.
لازم است درشرایط فعلی نمایندگان، تمام تمرکزشان را بر معرفی فردی لایق و باتجربه دروزارتخانه آموزش و پرورش معطوف کنند. باید منتظر ماند و دید آیا مجمع نمایندگان استان می توانند با تلاش و همدلی، کرسی وزارتخانه مهم را به فرد مازنی بدهند یا خیر.
دیدگاهتان را بنویسید