باران شمال – معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران در کارگاه هم اندیشی گروه کیفیت بخشی فعالیتهای پرورشی استان مازندران گفت: با سپردن نقش ها به دانش آموزان، از آسیبها پیشگیری کنیم. محمد شعبانی در کارگاه هم اندیشی گروه کیفیت بخشی فعالیتهای پرورشی استان مازندران که صبح امروز در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار […]
باران شمال به قلم فرشته عالی – وی با تأکید بر اینکه باید نقشها را در مدارس به دانشآموزان واگذار کنیم اضافه کرد: کاهش آسیبهای اجتماعی از همین جا شروع می شود.اگر م بتوانیم یک فرد را نجات دهیم در آن صورت می توانیم بگوییم که کار تربیتی کردیم.در عصر جدید لازم است تا مدلها و روشهای تربیتی را متحول کنیم و با استفاده از تمام ظرفیتها جلوی آسیبهای اجتماعی را بگیریم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران کتاب در مسیر تربیت را نقشه راه فعالیتهای پرورشی در مدارس و تصریح کرد: بخشنامه هایی که به مدارس می رود تنها جنبه یادآوری دارد.در همین راستا و برای کاهش بوروکراسی اداری به جز گزارشات آماری تمام گزارش نویسی ها را لغو کردیم.چراکه به کار میدانی و بازدیدهای در صحنه اعتقاد داریم.
وی با اشاره به تغییر رویکرد در روشها و مدلهای اجرایی برنامه های پرورشی در استان خاطرننشان کرد: طرح ملی لاله های روشن به علت تغییر رویکرد و به روزرسانی یادواره های شهدای دانش آموزی در مدارس، یکی از شاخص ترین برنامه های حوزه پرورشی در استان و کشور است.چراکه با توجه به سلایق دانشآموزان به روز رسانی شد و به همین علت تا کنون ۲۰۰ هزار کلیپ در کانال کشوری لاله های روشن بارگذاری شده است.
شعبانی با اعلام این خبر که دبیرخانه کشوری ۴ طرح ملی حوزه پرورشی در استان مازندران مستقر شده است گفت: این نشان از اعتماد وزارت آموزش و پرورش به تیم معاونت پرورشی در استان است.به همین جهت همه ما مسئول کاری سخت و سنگینن هستیم و متأسفانه بسیار کم دیده شویم.
این مقام مسئول اذعان داشت: تمرکز دستگاه تعلیم و تربیت بیشتر بر روی مسائل درسی و کنکور است و این موضوع باعث شده تا مربیان و معاونین پرورشی علی رغم فعالیتهای بسیار زیاد تربیتی، به ندرت دیده شوند.از طرفی فعالیتهای فرهنگی دیربازده است و این نیز مزید بر علت شده است.از این رو کار در این حوزه از ظرافتهای خاصی برخوردار است که باید با خلاقیت، درایت و حساسیت در آن وارد شویم.
دیدگاهتان را بنویسید