باران شمال / صادق صادقی –مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به مشکلاتی که در طی ۲ سال دوری دانشآموزان از مدرسه ایجاد شد، گفت: آموزش حضوری موجب کاهش چشمگیر آسیبهای آموزشی و تربیتی میشود. مصطفی عابدی با قدردانی از تلاشهای مجاهدانه همه همکاران، اعم از کادر آموزشی و اداری مدارس که در دوره […]
باران شمال / صادق صادقی –مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به مشکلاتی که در طی ۲ سال دوری دانشآموزان از مدرسه ایجاد شد، گفت: آموزش حضوری موجب کاهش چشمگیر آسیبهای آموزشی و تربیتی میشود.
مصطفی عابدی با قدردانی از تلاشهای مجاهدانه همه همکاران، اعم از کادر آموزشی و اداری مدارس که در دوره شیوع گسترده ویروس کرونا از هیچ تلاشی دریغ نکردند، تصریح کرد: با حضوری شدن مدارس بخش قابل توجهی از مشکلات مدارس و دانشآموزان مرتفع خواهد شد و مدرسه چه از نظر فیزیکی و نیروی انسانی با حضور دانشآموزان معنی پیدا خواهد کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ابراز امیدواری کرد با حضوری شدن آموزش و تعهد و تلاش همکاران فعالیتهای آموزشی و پرورشی مدارس رونق بیشتری بگیرد و در این راستا رعایت پروتکلهای بهداشتی همچنان مورد تاکید است.
همچنین باید بررسیهای لازم در مورد آسیبهای دو سال اخیر صورت گرفته و برای جبران این آسیبها برنامههای متناسب با بوم هر مدرسه و دانشآموز اجرا کرده و دانشآموزان را به فضای تربیتی مناسب رهنمون سازیم.
عابدی خاطرنشان کرد: دوری از محیط فیزیکی کلاس و مدرسه و ارتباط چهره به چهره معلم و دانشآموز، مهمترین آسیب ناشی از شیوع ویروس کرونا به دانشآموزان و آموزش و پرورش بود و همین امر اثرگذاری تعلیم و تربیت را کمرنگ کرد، این در حالی است که تلاش همهجانبه معلمان در فضای مجازی با تسری زمان تدریس به کل ساعات روز و بخشهای زندگی شخصیشان نوعی ازخودگذشتگی را از آنان به نمایش گذاشت، که شایسته قدردانی است.
وی با اشاره به اینکه دانشآموزان در مدارس وارد محیط جدیدی از زندگی میشوند و نیازمند فعالیتهای جمعی و حضوری در مدرسه هستند، اظهار داشت: در این مدت، کرونا سلامت روان و رفتار دانشآموزان را به مخاطره انداخت و دانشآموزان علاوه بر مسئله آموزشی، از نظر روحی و روانی دچار مشکلات متعددی شدندکه در این مواقع بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت تمام ساحتی باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه تحقق این هدف و جبران عقب ماندگیهای سال های اخیر منوط به بازگشایی مدارس است که خوشبختانه بخش قابل توجهی از این مراقبت ها انجام شد، گفت: باید بتوانیم در مدرسه محیطی شاداب برای دانشآموزان فراهم کنیم.
موفقیت تحصیلی دانشآموزان از موضوعات مهمی است که تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد و همه ما باید برای جبران افت تحصیلی ناشی از کرونا با فعالیتهای متنوع تلاش کنیم.
دیدگاهتان را بنویسید