یکشنبه / ۸ تیر / ۱۴۰۴ Sunday / 29 June / 2025
×

باران شمال -به قلم دکترمجید قربانی، استاد دانشگاه و عضو شورای مرکز پژوهش های مجلس در استان مازندران: با عنایت به فرمایشات روز هشتم شهریور مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت، پیشنهادات به شرح ذیل به صورت نکته نوشت، ارائه می دهم: موضوع:کارآمد سازی فعالیت های رسانه ای دولت و لزوم تشکیل […]

بسته پیشنهادی ویژه و راهبردی یک استاد دانشگاه به استاندار مازندران
  • کد نوشته: 41900
  • شهریور ۹, ۱۴۰۲
  • بدون دیدگاه
  • باران شمال -به قلم دکترمجید قربانی، استاد دانشگاه و عضو شورای مرکز پژوهش های مجلس در استان مازندران: با عنایت به فرمایشات روز هشتم شهریور مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت، پیشنهادات به شرح ذیل به صورت نکته نوشت، ارائه می دهم:
    موضوع:کارآمد سازی فعالیت های رسانه ای دولت و لزوم تشکیل واحد مستقل آمار
    توضیح:منویات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیات دولت با ایشان در۸ شهریور ۱۴۰۲:
    “برای هر اقدام دولت، یک پیوست تبلیغی لازم است”
    “درگفتارها، وعده ها و آمار دهی های افراد دولت، انسجام وجود داشته باشد”
    نکته مهمی در بیانات مقام معظم رهبری است: “پیوست تبلیغی برای فعالیت های دولت و لزوم انسجام در آماردهی”
    به عبارت دیگر، دولت باید خط اتصال خود با رسانه ها را تقویت کند
    و همچنین لزوم راه اندازی مرکزی واحد و منسجم برای آماردهی در دولت احساس می شود.
    در استان مازندران، کارهای خوب و نوآورانه زیادی در دوسال گذشته انجام شده است و رصد میدانی نشان می دهد در آگاهی رسانی فعالیت های دولت به ویژه در لایه های میانی جامعه، پروتکل تدوین شده و منسجم، پیاده سازی نشده است.
    در نشستی در استانداری با حضور حجت الاسلام دکترعالی عرض کردم که میزان کارهای انجام شده در استان در دوسال اخیر،فراوانی بالایی دارد اما اطلاع رسانی کارهای انجام نشده از اعلام آمار کارهای انجام شده، پیشی گرفته است!به عبارت دیگر، خط تبلیغی فعالیت دولت در استان مازندران، کم رمق است.
    نکته دوم،بارها در نشست با مشاور نماینده دولت در استان مازندران، به تناقضات در آمار ارائه شده در مازندران، اشاره کردم و به گفتگو نشستیم.
    حال که رهبر معظم انقلاب به هر دوی این موضوعات مورد بحث ، توصیه و ابلاغ فرمودند، پیشنهاد می کنم:
    یکم-واحد مستقل آمار در استانداری ولو به صورت یک واحد کوچک غیر سازمانی و غیر مصوب، راه اندازی شود.
    دوم-کمیته ای ویژه، با برنامه عملیاتی مشخص، مامور تدوین بسته های تبلیغی فعالیت ها شود تا هم امید در جامعه تزریق شود و هم شاهد کارآمد سازی در حوزه فعالیت های رسانه ای باشیم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *