باران شمال: به نقل از کرانه، در ادامه گفتگوی کرانه با حجت الاسلام عالی، قسمت دوم اظهارات وی پیرامون تکلیف امروز طلاب علوم دینی و جوانان فعال در حوزه تحقیق و پژوهش در راستای عملی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب/ وظایف امروز روحانیت و حوزههای علمیه از نظرتان می گذرد. وظایف امروز روحانیت اصیل و […]
باران شمال: به نقل از کرانه، در ادامه گفتگوی کرانه با حجت الاسلام عالی، قسمت دوم اظهارات وی پیرامون تکلیف امروز طلاب علوم دینی و جوانان فعال در حوزه تحقیق و پژوهش در راستای عملی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب/ وظایف امروز روحانیت و حوزههای علمیه از نظرتان می گذرد.
وظایف امروز روحانیت اصیل و آگاه و انقلابی
– سوق دادن همه اعمال و رفتار همه شهروندان به سمت امام زمانی شدن!
– جهت ولایی دادن به همه اقدامات و جهت گیری ها در حوزه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی
منافع و مصالح بر مبنای چشم انداز و استراتژی مورد تائید و ابلاغ رهبری معظم ، تعریف و بکار گرفته
شود.
– مبارزه با لایه های نفاق موجود در جامعه با ایجاد شفافیت و روشنگری
– تقویت نمادها و نهادهای رهبری خصوصاً شاخص های ارزشی از قبیل حجاب، جماعت، انس با قرآن، احیای یاد و نام شهدا ، بالا بردن سطح آمادگی های دفاعی (در همه حوزه)، حفظ برتری میدانی گروهای مقاومت
– تحول آموزشی و علمی در حوزه های علمیه به منظور تامین نیازهای مروز جامعه ایران و جهان
– تحول عاجل در دروس فقهی و معارفی مدارس، دانشگاه ها و سایر واحد در آموزشی کشور
– برگزاری و هدایت نشست از آزاداندیشی با توجه به تجربه کلامی اساتید حوزه.
– مستند سازی و مستند گویی روحانیون و طلاب دارای تریبون به منظور کنترل شیوع شایعات و زیر سئوال رفتن اصول و مسلمات دینی
– برگزاری نشست های علمی و پژوهشی در شناخت هر چه بیشتر ابعاد و لایه های اجتماعی به منظور تنظیم نسخه های دقیق تر گفتگو، وعظ و خطابه
– برپایی نشست هایی در چارچوب پرسش و پاسخ خصوصا برای سنین نوجوان و جوان.
– رگه شناسی جریانی و آسیب شناسی در حوزه های نشر کتاب ، فیلم ، سریال و سایر ابعاد و تولیدات فرهنگی
– حضور فعال تر در جلسات هیات مذهبی، محافل انس با قرآن و گروه کارهای برپایی مناسبت ها و ایام الله در جامعه
-نظارت و رفع موانع در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب مورد ابلاغ مقام معظم ر هبری
-ارائه نظرات مشورتی به مراکز و سازمان های اداری دولتی و …خصوصا دفاتر نمایندگی ولی فقیه در راستای رسالت اصلاح نظام جمهوری اسلامی و فراهم آمدن زمینه های لازم جهت حکومت اسلامی.
حوزه های علمیه مورد چه تهاجمی هستند؟
حوزه های علمیه از اصلی ترین و مهمترین مکانهایی هستند که جهت نشر علوم اسلامی و تربیت کادر مطمئن و متخصص دینی در نظام تشیع وجود دارند.
نقشی که حوزه علمیه (خصوصا قم):برای بوجود آوردن افکار نو اسلامی داشت تا زمینه های انقلاب را فراهم کرد بی نظیر و همچنین نقش اساتید بزرگی همچون علامه طباطبایی، شهید مطهری، شهید مفتح و شهید بهشتی اعم از کارهای سنگین و پر محتوا در شناساندن اسلام و بارور کردن انقلاب شکوهمند اسلامی. شهید باهنر (ره) در صفحه ۹۰ کتاب فرهنگ انقلاب اسلامی می فرماید: حوزه های علمیه بزرگترین مرکز مقاومت مردم در برابر توطنه گران و سلطه گران شدند.
گرچه دشمن هرگز غافل نبود و همیشه ایادی و وابستگانش بطور فعال ایفای نقش نمودند و تلاش حداکثری در برابر روحانیت انقلابی و اصیل قابل مشاهده و ملاحظه بود.
تا جایی که شهید بهشتی می فرمایند: اگر حضورم را در قم ادامه میدادم مورد تکفیر قرار می گرفتم!
شهید مطهری می فرمایند از قم فرار کردم!
در مقابل این فضا و جو حاکم : چه کسانی در قم آزاد و مورد حمایت بودند و جولان می دادند؟
حوزه های لاکچری خصوصا در شهر قم با چه توجیهی ساخته شده و ویژگی های طلاب آنان چه می باشد؟ حضور فرزندان شخصیت های روحانی در خارج از کشور به بهانه تحصیلات و … و عدم رعایت شئونات دینی را چگونه پاسخ گفتیم و تذکر دادیم؟
جلسات و ارتباط شخصیت های روحانی با افراد بد سابقه و بدنام، پهلوی، بهایی، اومانیسم، دراویش و … چگونه باید تحلیل شود و …..!
مواضع خلاف دین و احکام دینی از قبیل: قرآن با مختص زمان جاهلیت معرفی نمودن!
محکومیت حجاب الزامی!
برابری ارث زنان با مردان!
برابری دیه زن و مرد
حمایت از اقتصاد لیبرالی
حمایت و تائید قرار داد ننگین برجام
و….
در کجای حوزه های علمیه و توسط چه شخصیت هایی مورد بحث و بررسی و نقد و تحلیل قرار گرفت تا شهروندان از نعمت هدایت و روشنگری
بهره مند شده باشند و به انحراف گرفتار نشده باشند؟
متن و محتوای دروس اخلاق و عرفان حضرت امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی! چه جایگاهی در سطح حوزه های علمیه دارند؟ و خلاء آن چگونه ترمیم و تامین می شود؟
فرمان مقام معظم رهبری (حفظه ا…) در سفر تاریخی به شهر قم و تاریخی را در مورخه ۲۹. ۷. ۱۳۸۹ به طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم، چه میزان مورد توجه واقع شده و آثار آن چه بوده است؟
دیدگاهتان را بنویسید