باران شمال – معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران در وبینار کارگروه تخصصی تولید محتوای پیش دبستانی، گفت: میزان کیفیت کار ما در دوران پیش از دبستان به نوعی گویای عملکرد نظام تعلیم و تربیت است. به گزارش باران شمال به قلم فرشته عالی – «بهروز منصورکیایی» در وبینار کارگروه تخصصی تولید محتوای پیش دبستانی، […]
باران شمال – معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران در وبینار کارگروه تخصصی تولید محتوای پیش دبستانی، گفت: میزان کیفیت کار ما در دوران پیش از دبستان به نوعی گویای عملکرد نظام تعلیم و تربیت است.
میزان کیفیت پیشدبستانی گویای عملکرد نظام تعلیم و تربیت است
به گزارش باران شمال به قلم فرشته عالی – «بهروز منصورکیایی» در وبینار کارگروه تخصصی تولید محتوای پیش دبستانی، با اشاره به ورود مقام معظم رهبری به مسائل مربوط به کودکان به خصوص مقطع پیش دبستانی، گفت: ورود به این مقوله از سوی رهبر انقلاب نشان دهنده حساسیت و اهمیت مربوط به بحث تعلیم وتربیت انسان ها به خصوص در این دوران را دارد.
این مقام مسئول با اشاره به پیچیدگی ها و چالش های موجود در دوره دبستان و پیش از دبستان، خاطرنشان کرد: عملکرد واقعی ما در دوره ابتدایی با میزان کیفیت کار ما در دوران پیش از دبستان سنجیده میشود و به نوعی گویای عملکرد نظام تعلیم و تربیت است.
منصورکیایی با اشاره به تاثیر آموزش و تربیت در این دوران تحصیلی، تصریح کرد: بررسی ها نشان دهنده آن است، تعلیماتی که افراد در دوران کودکی بر اساس اصول و چهار چوب درست تربیتی گذرانده اند بر زندگ آنها تاثیرمستقیم گذاشته و غالبا انسانهای موفقی بوده اند و عکس این قضه نیز صادق است و تمامی آسیبهای اجتماعی و حتی فردی ریشه در گذراندن وضعیت نامطلوب افراد در دوران کودکی است.
وی با اشاره به مسئولیت پذیری حداکثری آموزش و پرورش در ارتباط با آموزش صحیح و به موقع افراد، خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی های دقیق و جامع نقشه راه و برنامه مدونی را تهیه و تدارک ببینیم تتا بتوانیم این دوران تحصیلی را با کیفیت هرچه تمام تر پشت سر بگذرانیم از این رو دستگاه تعلیم وتربیت باید خود را پاسخگو بداند.
و در همین راستا افزود: احساس مسئولیت و حساس بودن نبست به موقعیت کودکان و نحوه ارائه خدمات آموزشی در اولیت اقدامات وبرنامه های ما قرار بگیرد و مهمترین نکته که همان آزادی و شورنشاط کودکان در این دوره است، باید مورد توجه قرار گرفته و نباید باعث صلب این شادی و نشاط در کودک شویم.
معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به تربیت تمام ساحتی در دوران پیش دبستانی دغدغه ماست، تصریح کرد: محتوای مناسب برای کودکان، شکل دهی ساختار ذهنی رفتاری و همچنین ساختار هویتی وی به همراه دارد. مدیریت بر تولید محتوا برای این دوره تحصیلی باید شامل فیلترهای دقیق با جنبه های حمایتی بسیار بالا عبور بکند تا بتوان از تربیت تمام ساحتی مبنی بر سند تحول بنیادین اطمینان حاصل کرد.
این مقام مسئول با اشاره به چالش های موجود در این دوران تحصیلی، افزود: ابلاغ به موقع رویکردها و سیاستهای دفتر تالیف پیشدبستانی به استانها به ویژه قبل از شروع تحصیلی آینده با عنایت به واگذاری مسئولیت های امورات پیش دبستانی هم به آموزش و پرورش میتواند بر برنامه ریزی به موقع از سوی آموزش پرورش استانها موثر واقع شود و همچنین بروز رسانی کتابهای راهنمای برنامه و فعلیت های آموزشی تربیت پیش دبستانی و توزیع ب موقع آن نیز میتواند ما را در سپری کردن سال تحصیلی با کیفت بهتر کمک کند.
دیدگاهتان را بنویسید