سه شنبه / ۱۰ تیر / ۱۴۰۴ Tuesday / 1 July / 2025
×

باران شمال – علیرضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به فعالیت‌های خوب استان در جذب تارکان و بازماندگان از تحصیل اظهار کرد: مازندران کمترین آمار بازماندگان از تحصیل را در سطح کشور دارد.وی با اشاره به فعالیت‌های خوب استان در جذب تارکان و بازماندگان از تحصیل اظهار کرد: مازندران کمترین آمار بازماندگان […]

مازندران کمترین آمار بازماندگان از تحصیل را در سطح کشور دارد

باران شمال – علیرضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به فعالیت‌های خوب استان در جذب تارکان و بازماندگان از تحصیل اظهار کرد: مازندران کمترین آمار بازماندگان از تحصیل را در سطح کشور دارد.وی با اشاره به فعالیت‌های خوب استان در جذب تارکان و بازماندگان از تحصیل اظهار کرد: مازندران کمترین آمار بازماندگان از تحصیل را در سطح کشور دارد.

 

علیرضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران: مازندران کمترین آمار بازماندگان از تحصیل را در سطح کشور دارد

علیرضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران: مازندران کمترین آمار بازماندگان از تحصیل را در سطح کشور دارد


 

باران شمال / فرشته عالی – وی با اشاره اینکه آمار تارکان و بازماندگان از تحصیل در مازندران از میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است، افزود: از وضعیت موجود راضی نیستیم. هرچند به صفر رساندن این آمار، آرمانی مطلوب و در آینده نزدیک کمی دور از انتظار است اما تلاش می‌کنیم تا آمار موجود بیش از پیش تقلیل یابد.تلاش‌های همکاران فرهنگی ما در استان موجب شد تا امسال تعداد تارکان و بازماندگان از تحصیل نسبت به سال گذشته کمتر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تفکیک این آمار در مقاطع مختلف تحصیلی گفت: بیشترین تارکان از تحصیل را با اختلافی اندک در دوره متوسطه دوم و همچنین کمترین جاماندگان از تحصیل را در مقطع ابتدایی داریم. با شرایط موجود استان و مقایسه آن با وضعیت کشور، آمار تارکان تحصیل مازندران از میانگین کشوری بسیار کمتر و رتبه اول کشور را در جذب بازماندگان از تحصیل داریم.

سعدی‌پور با نگاهی به فعالیت‌های انجام‌شده در زمینه جذب تارکان و بازماندگان از تحصیل، تصریح کرد: بررسی و شناسایی دقیق دانش‌آموزان تارک تحصیل به تفکیک دوره و پایه و برنامه‌ریزی برای جذب آنها، استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌های برون سازمانی و خیرین، برگزاری گردهمایی مسئولین آموزشی و تاکید بر شناسایی و جذب افراد لازم‌التعلیم، استفاده از ظرفیت مدارس شبانه‌روزی جهت جذب و ثبت‌نام، بهره‌گیری از ظرفیت موسسات خیریه و ارائه برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای جذب این‌دسته از دانش‌آموزان، از جمله اقدامات اداره کل آموزش و پرورش مازندران در جذب و نگهداری تارکان و بازماندگان از تحصیل بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *