باران شمال – آموزش و پرورش مازندران با کسب رتبه اول کشور در طرح هدایت توانست در این طرح در سطح ملی افتخار آفرینی کند.آموزش و پروش مازندران در طرح ملی هدایت، که شعار آن (هر دانشآموز یک تبلت و هر تبلت یک کلاس و مدرسه) و همچنین تهیه اقلام آموزشی، رتبه اول را در […]
باران شمال – آموزش و پرورش مازندران با کسب رتبه اول کشور در طرح هدایت توانست در این طرح در سطح ملی افتخار آفرینی کند.آموزش و پروش مازندران در طرح ملی هدایت، که شعار آن (هر دانشآموز یک تبلت و هر تبلت یک کلاس و مدرسه) و همچنین تهیه اقلام آموزشی، رتبه اول را در سطح کشور کسب کند که این افتخار آفرینی از سوی وزارت آموزش و پرورش مورد تقدیر قرار گرفت.
کسب رتبه نخست کشور در طرح هدایت
باران شمال به قلم فرشته عالی – شایان ذکر است که بسیاری از نهادهای دولتی و مردمی با پیوستن در طرح هدایت در تکاپو برای تهیه ابزار هوشمند موبایل و تبلت بودهاند، در این راستا معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز از مشارکت در این طرح برای توجه بیشتر به تحصیل دانش آموزان دختر مناطق محروم تاکید داشت.
همچنین نهادهای بسیاری مانند سازمان مرکز آمار ایران، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، کمیته حضرت امام (ره) ، معاونت توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و معاونت رییس جمهوری در امور زنان نیز در این طرح هدایت مشارکت داشتهاند و استان مازندران در این زمینه با تهیه گوشی و تبلت توسط خیرین منطقهای با محوریت فرمانداری/ بخشداریهای شهرستانها و مناطق به تعداد حدود ۸ هزار عدد و اعطای ۶۵۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه دو میلیون تومانی توسط بانکها توسط بانک ملی ۳۷۵۰ فقره، بانک تجارت ۱۲۰۰ فقره، بانک سپه ۵۰۰ فقره و بانک رفاه ۳۵۰ فقره و مابقی صندوقهای محلی توانست در زمینه تهیه ابزارهای آموزشی نقش آفرینی کند.
این عمل خداپسندانه نیز با اعطای گوشی و تبلت توسط کمیته امداد شهرستان ها و مناطق با محوریت خیرین مراکز نیکوکاری به تعداد تقریبی ۱۵۰۰ عدد و واریز مبلغ ۵۰ میلیون تومان توسط سازمان نظام مهندسی استان به حساب خیرین مدرسه ساز جهت کمک به خرید گوشی و تبلت تامین اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی توسط سازمان مدیریت استان و خرید بیش از ۶۰۰ دستگاه تبلت با محوریت سازمان نوسازی استان ادامه داشت.
طرح هدایت (هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک مدرسه و یک کلاس درس) با تاکید بر تامین ابزار آموزشی برای برای همه دانش آموزان بود اما با توجه به اینکه درصد بیشتری از دختران به این ابزار هوشمند تلفن همراه و تبلت نیازمند بودند لذا بر این امر مهم تاکید شد تا بتوان بر رفع این نیاز برای دانشآموزان دختر تلاش بیشتری شود.
هرچند که اطلس یادگیری نظام تعلیم و تربیت همه دانشآموزان را تحت پوشش آموزش قرار داده است و دانشآموزانی که تبلت یا موبایل ندارند، از آموزش محروم نمانده اند این دانشآموزان هم به واسطه درسنامه، حضور معلم به صورت انفرادی و با رعایت پروتکلهای بهداشتی و بهره گیری از کمک والدین از آموزشها برخوردار میشوند اما در ارتباط با تبلت تلاش شده تا با استفاده از ظرفیتهای جامعه بتوان نیازهای دانشآموزان را رفع کرد.
دیدگاهتان را بنویسید