بباران شمال – مدیر آموزش و پرورش شهرستان عباسآباد اظهار کرد: سیوپنجمین اجلاس سراسری مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور بهمنظور ایجاد همگرایی، همافزایی، همصدایی و ایجاد وحدت در اداره مدرسه و با شعار محوری «نصیب برابر آموزشی، ارتقای کیفیت یادگیری و تربیت تمامساحتی در گام دوم انقلاب»، بهصورت ویدئوکنفرانس برگزار میشود. […]
بباران شمال – مدیر آموزش و پرورش شهرستان عباسآباد اظهار کرد: سیوپنجمین اجلاس سراسری مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور بهمنظور ایجاد همگرایی، همافزایی، همصدایی و ایجاد وحدت در اداره مدرسه و با شعار محوری «نصیب برابر آموزشی، ارتقای کیفیت یادگیری و تربیت تمامساحتی در گام دوم انقلاب»، بهصورت ویدئوکنفرانس برگزار میشود.
اجلاس سراسری مدیران آموزش و پرورش کشور با هدف ایجاد وحدت، در گام دوم انقلاب برگزار میشود
بباران شمال به قلم فرشته عالی-محمدیوسف مهرقاسمی در حاشیه سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش که در باشگاه فرهنگیان استان مازندران به صورت ارتباط زنده ویدئو کنفرانسی با وزارت آموزش و پرورش در حال برگزاری است، گفت: مهمترین چالشها با توجه به شرایط فعلی، مسائل زیرساختی، نوع نگاه به دنیا و مسائل مربوط به آموزش و پرورش است که حائز اهمیت میباشد. تجربه آموزش مجازی، فرصتها و محدودیتهایی بهوجود آورده که در کنار هم باید دیده شود و ذائقه دانشآموزان را تا حدود زیادی تغییر داده است. بازگشایی مدارس بهصورت حضوری و با شیوههای آموزش سنتی و امکانات محدود، پاسخگوی نیازهای دانشآموزان نخواهد بود، مگر اینکه فضا و امکانات و بسترهای لازم را برای آموزش و پرورش در مدارس فراهم نماییم.
وی همچنین افزود: توجه به محدودیتهای فضای مجازی و فرصتهای فراهمآمده در آموزش حضوری، آموزش بعد از دوره کرونا ترکیبی از حضوری و مجازی خواهد بود، لذا در دوره پساکرونا، مسائل و مشکلات جامعه بیشترین نمود آن در آموزش و پرورش می باشد. با توجه بهاینکه تمام دنیا با پیامدهای پساکرونا مواجه بوده و با مسائل پیچیده دیگری نیز روبرو خواهند شد، ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و با مسائل جدید، آسیبهای نوپدید اجتماعی، فرهنگی، هویتی و… روبرو خواهیم شد که بر مسائل قبلی ما میافزاید که بعضی از آنها جز فوریتهای روانی و اجتماعی هستند که بهصورت اورژانسی باید رسیدگی شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان عباسآباد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کمبود نیروی متخصص و مسلط به علم روز، استفاده از شیوههای نوین در آموزش و پرورش، عدم تسلط بر فضای مجازی و فاصله بین جامعه مخاطب و معلمان در این حوزه، محتواهای سنگین و خشک بعضی از کتب درسی و عدم کاربردیبودن بعضی از آنها از جمله چالشهای دستگاه تعلیم و تربیت است که فرسودگی ساختمان مدارس و تجهیزات، فرزندان طلاق و معضلات پیشروی آموزش و تربیت آنها، بیکاری جوانان و تأثیر آن بر بیانگیزگی دانشآموزان، قرارنگرفتن آموزش و پرورش در ردیف درست بودجه کشور نیز به آن افزوده میشود که در خصوص کمبود بودجه پیشنهاد میگردد نظام بودجهریزی آموزش و پرورش از وضع موجود خارج شده و بهعنوان یک وزارتخانه تأثیرگذار و حاکمیتی بودجهریزی آن تغییر اساسی کند،.
مهرقاسمی درخصوص مهمترین چالشهای آموزش و پرورش در سطح شهرستان عباسآباد تصریح کرد: کمبود اعتبارات عمرانی، آموزشی و بهداشتی، کمبود نیروی انسانی در بخشهای مختلف، پرداخت بخشی از پاداش پایان خدمت کارکنان از محل فروش املاک آموزش و پرورش، عدم بومی گزینی نیروی انسانی و کاهش درصد عوارض شهرداری از ۵ به ۳ درصد از مهمترین چالشهای آموزش و پرورش شهرستان عباسآباد است.
مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان عباسآباد در پاسخ بهاینکه آموزش و پرورش شهرستان عباسآباد در سال گذشته در چه شاخصهای رشد داشته است، اظهار داشت: رشد قابل توجه قبولی دانشآموزان در المپیادها، کسب رتبه اول استانی در پرژه مهر، رشد راهیابی دانشآموزان و معلمان در جشنوارهها و مسابقات مربوطه در سطوح استانی و کشوری، توانمندسازی معلمان و آموزش ضمن خدمت آنان از جمله اقدامات این اداره در سال گذشته بوده است.
وی در ادامه با اشاره به مهمترین شاخصهای رشد آموزش و پرورش شهرستان عباسآباد اذعان داشت: پیگیری وصول عوارض شهرداری که در سطح استان بالاتر از شهرستانهای بزرگ بوده است، رشد چشمگیر مشارکت در امر احداث مدارس و اهتمام در تکمیل پروژههای نیمهتمام، کسب مقام اول پروژه مهر در دو سال متوالی خصوصا تعمیر و تجهیز، پیگیری جهت افزایش درآمدهای اختصاصی با تغییر کاربری املاک آموزش و پرورش و ثبت ۱۰۰ درصدی املاک در سامانه سادا از جمله شاخصهای این اداره بوده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان عباسآباد مهمترین اقدامات صورتگرفته در سال تحصیلی جدید اینگونه برشمرد و گفت: پیگیری تولید محتوای آموزشی توسط معلمان، پیگیری نظارت بر کلاسهای درس در فضای مجازی، تهیه تجهیزات آموزشی برای دانشآموزان فاقد امکانات آموزشی، تهیه درسنامه برای دانشآموزان، آموزش معلمان،مشارکت حداکثری دانشآموزان در مسابقات علمی و پژوهشی و جشنوارههای مختلف نیز از مهمترین اقداماتی بوده که توسط آموزش و پرورش شهرستان عباسآباد صورتگرفته است.
وی همچنین در زمینه نحوه تعامل مدیران آموزش و پرورش منطقه با فرهنگیان و نحوه ارتباط گرفتن با آنان، اظهار داشت: ارتباط مبتنی بر روابط انسانی بهصورت حضوری و غیرحضوری با همکاران و تقویت ارتباط از طریق فضاهای مجازی، مشارکتدادن معلمان در تصمیمات مهم آموزش و پرورش، استفاده از نظر معلمان در بهبود آموزش شهرستان، برنامه درسی مبتنی بر بوم و آموزش مهارتهای زندگی و شغلی موردنیاز برای دانشآموزان شهرستان همواره با وحدت، مودت و همدلی انجام شده است.
مهرقاسمی در پایان ضمن قدردانی از تلاشهای ارزنده همه دستاندرکاران دستگاه تعلیم و تربیت، تأکید کرد: در خصوص گفتمانسازی آموزش و پرورش، اقدام ارزنده وزیر محترم در تشکیل جلسات گفتوگو بر مدار تحول بسیار تأثیرگذار بوده که پیشنهاد میشود این کار بهصورت استانی و با همکاری و همراهی نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، استانداران، مدیران ادارات کل و سایر نهادهای مربوطه و مؤثر ادامه یابد.
دیدگاهتان را بنویسید