باران شمال: نشست هم اندیشی مدیرکل صدا و سیمای مازندران با رسانههای استان در سالن اجتماعات صدا و سیمای مرکز مازندران برگزار شد. در ابتدا علی بالوئی خبرنگار صدا و سیمای استان ضمن عرض خوشامد به اهالی رسانه به موضوع این نشست یعنی نقش رسانه ها در انتخابات پرداخت و پس از آن شاهد مدیحه […]
باران شمال: نشست هم اندیشی مدیرکل صدا و سیمای مازندران با رسانههای استان در سالن اجتماعات صدا و سیمای مرکز مازندران برگزار شد.
در ابتدا علی بالوئی خبرنگار صدا و سیمای استان ضمن عرض خوشامد به اهالی رسانه به موضوع این نشست یعنی نقش رسانه ها در انتخابات پرداخت و پس از آن شاهد مدیحه سرایی مداح اهل بیت نجفی بودیم.
رقیه عالی مدیر مسئول روزنامه کرانه با ارائه دو پیشنهاد اظهار کرد: پیشنهاد نخست ما راه اندازی قرارگاه رسانه ای انتخابات با حضور مدیران مسئول و هیات تحریریه و نویسندگان رسانه هاست.
وی افزود: این قرارگاه با محوریت صدا وسیما و رسانه ها با هدف آسیب شناسی انتخابات و محورهای چهارگانه «امنیت،سلامت،رقابت،مشارکت» تشکیل شود و هر دوهفته یک جلسه با یک موضوع، به ویژه شاخص های موثر بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات تشکیل شود و خروجی جلسات در همه رسانه ها انتشار یابد
مدیر مسئول روزنامه کرانه تصریح کرد: پیشنهاد دوم ما تشکیل کارگروه مشترک رسانهها و دانشگاه ها با موضوع برگزاری تریبون آزاد و کرسی های آزاد اندیشی است. از آنجا که در دانشگاه ها، جوانان و دانشجویان با شور و نشاط در همه صحنه ها حضور دارند، برگزاری تریبون آزاد با حضور رسانه ها و صدا وسیما در دل دانشگاه ها، هر سه هفته به میزبانی یک دانشگاه
ایجاد رسانه های متحد با حفظ استقلال رسانه ها
عبدالمهدی حق شناس مسئول بسیج رسانه مازندران نیز در این نشست با اشاره به وجود همدلی در حوزه رسانه های استان اظهار کرد: علیرغم اینکه در حوزه رسانه کمترین تنش ها و اختلافات را شاهد هستیم باز هم نیازمند تشکیل یک هیات اندیشه ورز به نام رسانه های متحد در استان مازندران و حتی کشور هستیم تا با حفظ استقلال رسانه ها، در مواقع حساس و بزنگاه ها با تولید محتوای هماهنگ و روشنگرانه به تبیین مسائل به وجود آمده بپردازیم.
وی افزود: با توجه به انجام تحولات در حوزه رسانه و فناوری در جهان، امروزه از آن به عنوان یکی از اصلی ترین ابزارهای مسیر برای تولید محتوای فرهنگی، اجتماعی و… مورد استفاده قرار می گیرد و ما نباید در این امر غفلت ورزیم.
مسئول بسیج رسانه مازندران تصریح کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی، رسانه باید تلاش کند پای آرمانهای امام و رهبری باشد و از این رو انتخابات امسال را می توان نوعی جدال رسانهای و مجازی نامید.
حق شناس با تاکید بر ضرورت اقدامات آفندی و خروج از موضع پاسخ در برابر هجمه ها و توطئه های دشمن بیان کرد: نیاز است تغییر روش دهیم و حمله کنیم. روش بهتر این است که ما رسانه های دشمن را به چالس بکشانیم و آن ها را وادار به پاسخ نماییم.
وی ادامه داد: تمام تلاش رسانههای خارجی ودشمن بر عدم شرکت مردم در انتخابات است و ما در مقابل باید مردم را برای حضور گسترده در پای صندوقهای رأی ترغیب و تشویق کنیم و نقش رسانهها به عنوان تریبونهای ارزشمند برای کمک به شناخت مردم در حوزه انتخابات حائز اهمیت است.
مسئول بسیج رسانه مازندران با بیان اینکه آموزش شیوه انتخاب درست و مدل گزینش صحیح به مردم، افزود: به قول حضرت آقا در نزدیکی قله قرارداریم و باید خستگی ها، ضعف ها و ناتوئانی های احتمالی را تحمل کنیم تا به فتح و پیروزی برسیم.
هادی ابراهیمی در این نشست اظهار کرد: رسانه ملی با دو رویکرد مشارکت و فعالیت در عرصه انتخابات را آغاز کرده و انشالله با بی طرفی کامل انتخابات پرشور را داشته باشیم.
وی افزود: دشمن تمام تلاش خود را به کار بسته تا با انتخابات سرد مواجه باشیم و اهالی رسانه باید برای مشارکت حداکثری در استان برنامه ریزی داشته باشند.
مدیرکل صدا و سیمای مازندران تصریح کرد: انتخابات پرشور و تاریخ ساز از برنامه مهم کشور محسوب می شود و انتخابات ۱۲ اسفند لیله القدر نظام جمهوری اسلامی است. چرا که انتخابات به شکل گیری نظام سیاسی کمک میکند و مبتنی بر نظریه مردمسالاری دینی است.
ابراهیمی به نقش شبکههای اجتماعی در برپایی پرشور انتخابات اشاره کرد و گفت: باید راههای حضور اثرگذار مردم را مورد توجه قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه رسانهها در تحقق مشارکت سیاسی و اجتماعی نقش دارند، گفت: دولتها مجری انتخابات هستند و اگر عملکرد مثبتی داشته باشند، مشارکت مردم بالاتر میرود.
مدیرکل صدا و سیمای مازندران با عنوان اینکه رسانه در شکل گیری رفتار مردم نقش مهمی دارد، گفت: ما باید مرجعیت رسانهای داشته باشیم و در روایت اول باید مرجعیت رسانهای خود را پیدا کنیم.
ابراهیمی در پایان شکل دهی به مرجعیت رسانهای را نیازمند توجه به مخاطبان، بافت اجتماعی و ابزار رسانه دانست و گفت: باید بشناسیم هر گروه از مخاطبان ما از چه ابزاری استفاده میکنند و توجه به آن میتوانند در تحقق مشارکت نقش مهمی دارد.
دیدگاهتان را بنویسید