به گزارش باران شمال، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در گردهمایی روسای شورای هیئات مذهبی استان، اظهار کرد: پیشاپیش فرارسیدن ایام محرم را تسلیت عرض میکنم، انشالله بتوانیم بهگونه ای ولایتمداری کنیم که اتفاقاتی همچون عاشورا دیگر تکرار نشود.
وی با تقدیر از زحمات هیئات مذهبی استان که برای فراموش نشدن واقعه کربلا و عاشورای حسینی و احیای همه ساله کشیده میشود، افزود: از جامعه خیرینی که وجود دارند تشکر میکنم، الان ۷۰ درصد موقوفات متعلق به امام حسین (ع) است.
آیت الله محمدی لائینی با اشاره به برکات این جلسات حسینی، عنوان کرد: دشمنان ما از برگزاری این جلسات بسیار ناراحت هستند و میترسند و انقلاب اسلامی ما یک قدم در مسیر امام حسین (ع) است.
نماینده ولی فقیه در مازندران به شعار محرم امسال” در خیمه امام حسینیم خونخواه و جانفدای حسینیم” اشاره کرد و گفت: در این جنگ هم جانفدا و خونخواه هستیم، بنابراین این شعار تلفیق سنتی و انقلابی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اینجا دو موضوع را میتوان طرح کرد، گفت: یکی برگزاری جلسات سنتی محرمی و دیگری توجه به حضور خیابانی مردم.
آیت الله محمدی لائینی با اشاره به خیابان و میدان دو بال اصلی جنگ، تاکید کرد: حفظ میدان الان مهم است در خیابان هم هوشیار و بیدار باشیم.
نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: زرنگی این است که هر هیاتی بگوید که من تا زمانی فعال هستم که مردم در خیابان هستند نه اینکه فکر کند به خیابان توجه نکند زرنگ است به جنگ لطمه میزند، همه باید بسیج شویم به خیابان و تجمع توجه کنیم تا ضعیف و کمرنگ نباشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: همه هیئات سعی کنند خیابان را جدی گرفته و پررنگ کنند، مطلب اول اینکه خیابان هم باید باشد، حسینیهها و مساجد هم باید باشند، مطلب دوم اینکه بهگونهای تنظیم کنیم که تا جایی که میتوانیم در خیابان باشیم و کمترین لطمه به خیابان وارد شود.
این مسئول با بیان اینکه تمام هیئات مذهبی باید پایگاه تبلیغ خیابان باشند، اذعان داشت: ساعت خیابان را هم باید معین کرد مسئولین محلی برای هر شهر تصمیم بگیرند، توجه شود خیلیها فقط در خیابان میآیند خیلی زمان را ضیق نکنند، انشاالله که شاهد عزاداری باشکوه در محرم امسال باشیم.
دیدگاهتان را بنویسید