سه‌شنبه / ۲ تیر / ۱۴۰۵ Tuesday / 23 June / 2026
×
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر نقش دولت، مدیریت‌های محلی و خیرین سلامت در توسعه خانه‌های بهداشت روستایی تاکید کرد.
توسعه بهداشت روستایی؛ اولویت راهبردی دانشگاه علوم پزشکی مازندران
  • کد نوشته: 58593
  • ژوئن 20, 2026
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش باران شمال، محمدصادق رضایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست هماهنگی و بررسی روند توسعه خانه‌های بهداشت روستایی که با حضور معاونان و مدیران این دانشگاه، مسئولان محلی و خیرین سلامت در پردیس دانشگاه علوم پزشکی رامسر برگزار شد با تأکید بر اهمیت تقویت شبکه بهداشت روستایی اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های بهداشتی در مناطق روستایی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه برای تحقق عدالت در سلامت است و خانه‌های بهداشت به عنوان خط مقدم ارائه خدمات، نقش اساسی در پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقای سلامت جامعه دارند.

    وی افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه خانه‌های بهداشت، اقدامی زیربنایی برای کاهش هزینه‌های درمانی، افزایش خدمات پیشگیرانه و بهبود شاخص‌های سلامت در آینده محسوب می‌شود.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به نیاز برخی مناطق روستایی به بازسازی، نوسازی و احداث خانه‌های بهداشت جدید، تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها نیازمند همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی، مدیران محلی و خیرین سلامت است و بدون مشارکت همه ظرفیت‌ها، توسعه متوازن زیرساخت‌های سلامت امکان‌پذیر نخواهد بود.

    رضایی نقش فرمانداران، بخشداران و مدیران محلی را در پیشبرد این برنامه‌ها مهم دانست و گفت: فرمانداران می‌توانند با حمایت از تأمین زمین، تسهیل فرآیندهای اجرایی و استفاده از ظرفیت‌های شهرستانی، زمینه تسریع در اجرای پروژه‌های حوزه سلامت را فراهم کنند.

    وی با قدردانی از مشارکت خیرین سلامت در توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، خاطرنشان کرد: تجربه ارزشمند حضور خیرین در ساخت و تجهیز مراکز سلامت نشان داده است که مشارکت اجتماعی می‌تواند بسیاری از محدودیت‌ها را برطرف کند و از خیرین نیک‌اندیش دعوت می‌کنیم با ورود به حوزه ساخت و تجهیز خانه‌های بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی را در تقویت شبکه سلامت یاری کنند.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تأکید کرد: اجرای طرح توسعه خانه‌های بهداشت بر اساس نیازسنجی‌های کارشناسی، شاخص‌های جمعیتی، شرایط جغرافیایی و اولویت‌های بهداشتی مناطق انجام خواهد شد تا منابع موجود به شکل هدفمند برای ارتقای سلامت مردم هزینه شود.

    رضایی همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت شوراهای اسلامی، دهیاری‌ها و معتمدان محلی تأکید کرد و گفت: توسعه پایدار سلامت زمانی محقق می‌شود که مسئولان، مردم و خیرین در کنار یکدیگر برای رفع نیازهای بهداشتی جامعه نقش‌آفرینی کنند.

    در این نشست که با حضور مسئولان شهرستان‌های تنکابن، نوشهر، چالوس، عباس‌آباد و کلاردشت برگزار شد، مقرر شد پس از انجام بررسی‌های کارشناسی و شناسایی مناطق اولویت‌دار، اقدامات لازم برای تأمین زمین، جذب مشارکت خیرین و انعقاد تفاهم‌نامه‌های اجرایی به منظور آغاز عملیات ساخت خانه‌های بهداشت در مناطق هدف پیگیری شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *